20.7.09

tentang rangkaian rasa pada yang nak dan tak nak

aku terfikirkan tadi diri dibunuh
alangkah jauh rasa sial ini
antara rasa yang makin hari terlalu jenuh
tak dapat diakhir sampai begini.

dia terlalu makan diri aku hingga rapuh
dengan jiwa yang separuh kosongnya aku
dan diletakkan separuh tadi teguh
yang aku rasa geli menatap wajah aku.

yang cuma mau hanya dia
mendatang pula yang aku tak nak
yang dia mengalir segala daya
lantas yang mana harus aku menjinak?

jadi pada diri, marah diri sendiri
sebelum sekarang belum pernah ada pada diri
kanan, kiri, atas, bawah mendongak menggeleng
tapi yang ada, tiada siapa pun yang berpaling.


pernah kan rasa pada seseorang yang kita betul betul maukan tak terhegeh hegeh pada kita tapi yang kita cuba jauh jauhkan pula seringai yang mendatang. seram kan?

6 comments:

Wolfis Black said...

nice2....:)

Sara Musfira said...

Terima kasih :)

Huzai Mansor said...

memang selalunya begitu. Tak adil, tapi lebih baik "ada" dari "tak ada".

merepek lagi. :P

Sara Musfira said...

Taklah, kau tak merepek ke mana. Terima kasih.

Anonymous said...

haha. btl btl. seringkali terjadi padaku.

Sara Musfira said...

Kan?

:)