8.7.09

sentora perempuan itu lagi

aku biarkan langit ini
langit jiwa hancur untuk berhenti menangis
untuk tidak hari hari kau membayangi
setiap sudut bucu yang terkudis.

engkau bukan tau apa yang aku maukan
yang selalunya aku beri dan berikan
kadang aku butakan mata untuk diri aku membiar mati
untuk suatu hari perlip aku miliki.

aku tau ada ketika waktu,
waktu waktu aku separuh tidur,
kau halakan angin untuk aku itu,
mana kau tau aku betul betul tidur?

ada dimasa tangan kita menjamah
ekor mata aku terjadi kerana
kau menyapu aku makin lemah
tapi aku ragu apa itunya makna?

cuba kau pakai apa maksud aku
dulu, sekarang dan mungkin nanti
cuba kau rasa apa sebenarnya itu jiwa aku
yang jiwa itu mungkin berhari tadi mengerti.

dia yang tiba tiba bukan kau aku lintaskan
seperti terbit satu bahu untuk hari hari aku melentok
tapi kenapa kau susah mau aku hapuskan
seangan yang tadi akukan cuba buruk.

hailah sentora perempuan
tidak penat kamu lagi berkenan?
kesian, kesian.


perlip = kekasih

2 comments:

zaidharis said...

jatuh cinta?
atau jatuh hati?

oh,
mungkin jatuh katil,
=)

Sara Musfira said...

Bahahaha