2.12.09

kekasih yang membunuh dalam gelap

setahun.

kalau diberi hujan-hujan bahagia
tadah selaut
dibandingkan dengan cinta-cinta yang lain
tanah dan langit ini aku rasa
antara yang paling menakjub.

kekasih.

kenapa kau masih lagi di situ?
aku sudah tunggu lama dipintu itu
ramai melihat, berlalu lalang
seperti aku perempuan gila
untuk entah kenapa di sana.

sampai bila lagi kita harus begini?

terlalu berat kata-kata kau untuk aku pikul
untuk aku pasti yang suatu hari kita menjadi milik masing-masing
tiada siapa yang tau antaranya
hanya kita-kita dengan kita.

berhenti sayang!

jangan begini
ingat, mimpi, rasa untuk aku
pada kau
untuk satu hari nanti
hari untuk kita.

jangan
jangan seperti berdua berdosa
atas apa namanya tali kita ini
hari ini.

5 comments:

Anonymous said...

simpul-mati tali itu dengan perkahwinan!

*dah lama tk komen :). rinduuu

Bintang D'hati said...

Salam ziarah , aku bintang... :)

Sara Musfira said...

Wany, rindu kamuuuu

Bintang D'hati, terima kasih :)

aaina said...

entry polos sara musfira :)

Sara Musfira said...

Mmg selalunya begitu.